Zamieszczone przez octaviawrc
[O1] ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?
Zwiń
X
-
[O1] ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?
cześć. szukałem, ale nie ma jasnej odpowiedzi. mam AHF + EGS, nalatane 117kkm, przymierzam się do zamiany całego sprzęgła i tu moje pytanie. ile Nm wytrzymuje standardowy zestaw :?: chciałbym zrobić lekki wirus, bo to auto to w sumie dupowóz dla rodziny, więc nie będę przesadzał. chciałbym uzyskać ok. 150KM i 300Nm. co mam kupić :?: to co było, czy inny zestaw :?: jeśli tak to poproszę o nr katalogowy itd. z góry dzięki za pomoc.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
-
-
wszystko zalezy w jakim stanie jest teraz, ja na Twoim miejscu zrobilbym wirusa, i czekal az wysra sie dwumas bo nie ma sensu go od razu wymieniac, a jak juz padnie zalozyc jednomas np. taki jak ja mam czyli kolo zamachowe od g60 i jednomas sachsa ktory spokojnie 350 nm wytrzyma (moje 375 wytrzymuje) a z kosztami jak dobrze poszukasz to lacznie zmiescisz sie w 7-8 stowkach.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
hmmm... pomyślę o G60/VR6, ale jak byłem w listopadzie 2009 na VAG-owaniu u DGW, to na jego ucho i "ręce, które leczą" , już wtedy mówił mi o 2masie, a wcale nie planowałem wirusa. parę osób straszyło mnie efektami rozpadającej się 2masy i chciałbym uniknąć nieprzewidzianej przerwy w podróży, bo już raz takową miałem. pękł przewód olejowy w śrubunku turbiny, 4l oleju było na asfalcie, pod autem i Mondeo, który jechał mi "na zderzaku", rodzina w aucie, do domu 80km, do celu podróży 140km, więc mogę mieć pewne rozterki, co mam zrobić w aucie, aby działało jak trzeba.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
zacytuje sam siebie:
Nastepny mod mechaniczny za mna. Zostalo wymienione sprzeglo z dwumasa na jednomas.
Wrazenia: sprzeglo chodzi jak marzenie, bardzo leciutko, nic nie szarpie, biegi wchodza idealnie, dodatkowo nic nie trzesie, no i nie ma zadnych drgen przy przyspieszeniu, ogolnie jestem bardzo zadowolony
Jakby ktos chcial tez wymienic na jednomas to:
kolo zamachowe 1z - okolo 100 zl (mozna taniej), trzeba je zabielic (ja placilem 50 zl)
komplet sprzegla od g60 - numer katalogowy 3000332001 (okolo 340 zl)
srubki do zamachu i srubki do dociku - 40 zl
+ robocizna i efekt gwarantowany
calosc wychodzic okolo 600 - 900 zl, w zaleznosci gdzie co za ile dostaniemy i jak kto nam to tanio zrobiJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Jak DGW wspominal Ci o dwumasie to znaczy ze juz sie odzywa, wiec jednak zalozylbym na Twoim miejscu od razu jednomas a potem poprosil o mocniejszy program, bo tak to dwumas sie wysra, zalozysz jednomas, i znow bedziesz musial leciec na korekte programu czy cosJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Re: ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?
Zamieszczone przez Tony065chciałbym uzyskać ok. 150KM i 300Nm. co mam kupić :?:www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
no niestety, nie chcę za dużo wkładać kasy w to auto, bo nie dysponuje ono za dużym potencjałem itd. jak zmienię na OI ATD 4x4 z ESP, to wtedy postaram się o konkretne mody /KM, Nm, FMIC, RS look itd./ dlatego, chcę wyciągnąć z niego max. obecnych możliwości, ale bez cudowania typu turbo z ARL-a itd. można by je potem ew. przełożyć do nowego auta, ale to dodatkowa robota i koszty. jak większość rodziców, mam na kogo wydawać kasę / żesz, ten następca tronu... /, więc te parę ładnych stów różnicy wolę wydać na paliwo i powozić juniora, bo jak grzechotnik wchodzi na obroty, to młodemu "banan" na gębie pojawia się od ucha do ucha.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065no niestety, nie chcę za dużo wkładać kasy w to auto, bo nie dysponuje ono za dużym potencjałem itd. jak zmienię na OI ATD 4x4 z ESP, to wtedy postaram się o konkretne mody /KM, Nm, FMIC, RS look itd./ dlatego, chcę wyciągnąć z niego max. obecnych możliwości, ale bez cudowania typu sprzęgło z ARL-a itd. można by je potem ew. przełożyć do nowego auta, ale to dodatkowa robota i koszty. jak większość rodziców, mam na kogo wydawać kasę / żesz, ten następca tronu... /, więc te parę ładnych stów różnicy wolę wydać na paliwo i powozić juniora, bo jak grzechotnik wchodzi na obroty, to młodemu "banan" na gębie pojawia się od ucha do ucha "banan".www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
no dobra, koło 1masowe już mam /artur gaska/, jutro będzie sprzęgło od kolegi z leonclub i śruby z aso. na co mam zwrócić uwagę podczas zdejmowania starego 2masa i wkładania nowego zestawu? co z łożyskiem, też do wymiany? coś jeszcze z części mi potrzebne? olej w skrzyni też wymienić?
p.s. a 216-ki i @ też jest w planie, ale najpierw temat j.w. i hample 288-312, bo jak dam po garach /a nie mam wyczucia w prawej stopie /, to nie chcę się zdziwić na jakimś drzewie lub rowie.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Możesz pomyśleć o łożysku poźniej bedziesz rzałowal że tego nie wymieniłes.
Nie zakładaj żadnego bubla typu valeo, luk, itp.
Chcialem troszke zaoszczędzić i musiąlem dwa razy zakładać.
Przy gróbszych modach tylko SACHS z sharana i VR6 da rade nawet 440NM przenieść w strzale.
Jak ci ktoś fajnego dzwona z momentu ustawi to bedziesz miał frajde.
Komentarz
-
-
hmmm... no i problem. kolega z LeonClub sprzedał mi sprzęgło LUK 623080300 do G60. w rozmowie telefonicznej stwierdził, że nie ma w zestawie łożyska, więc kupiłem je w sklepie. paczka przyszła, otwieram i co widzę jako 1 :!: łożysko oporowe :!: :!: :!: 2 leży grzecznie w samochodzie... :? może kolega z LC pomyślał o zwykłym łożysku, nie ważne, ale teraz mam 2 łożyska. nadmieniam, że kolega z LC miał problem z tym sprzęgłem, bo okazało się, że po montażu nie wysprzęgla. powodem miała być skrzynia innego typu niż oryginalnie zamontowana w Cordoba z ASV. mam pewne podejrzenia po przepyraniu neta i chyba gość ze sklepu będzie miał zwrot, bo łożysko nr 2 wygląda jak Valeo a nie LUK, ale niech mnie ktoś doświadczony oświeci. na docisku jest nr LUK 123015510, na tarczy nr LUK 323027810. co dalej :?:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WalusMożesz pomyśleć o łożysku poźniej bedziesz rzałowal że tego nie wymieniłes.
Nie zakładaj żadnego bubla typu valeo, luk, itp.
Chcialem troszke zaoszczędzić i musiąlem dwa razy zakładać.
Przy gróbszych modach tylko SACHS z sharana i VR6 da rade nawet 440NM przenieść w strzale.
Jak ci ktoś fajnego dzwona z momentu ustawi to bedziesz miał frajde.
Zapomniałeś dodać że VR6 jest za twarda i w 99,9% występują drgania :wink:
Na dobrą sprawę różnica w jednomasie a dwumasie po zliczeniu różni się około 300-400 zł, więc nie wiem czy jest to aż tak opłacalne :wink:
Znam już jedną osobę która po montażu VR6 wróciła do dwumasy SACHS
Więc jeśli kolega nie planuje robić super bolida to raczej G60:twisted: mała czarna :twisted:
Komentarz
-
-
no więc tak... pogadałem w paru miejscach i powiedziano mi, że te łożyska tak mogą wyglądać. wszystko zależy od tego, kto w danym momencie produkuje dla LUK-a. gorzej jest z zamontowaniem tego wszystkiego. po dograniu terminów z mechanikiem zaczęliśmy prace. do połowy wszystko szło dobrze, pozdejmowaliśmy co trzeba itd. potem na sucho przymierzyliśmy koło do tarczy i docisku, było OK. założyliśmy koło na na silnik, po czym mechanik chciał jeszcze raz przymierzyć tarczę i zonk... okazało się, że tarcza sprzęgła nie dochodzi do koła zamachowego :!: na końcu wału jest taki stożek ścięty i na nim opiera się tarcza, po bokach ma lekkie luzy, a powinna na gładko przylegać do koła. nadmieniam że mam silnik AHF. może ten swap /1masa 1Z + sprzęgło G60/ jest do AGR/ALH :?: nie stać mnie na kombinowanie, więc już zamówiłem 2masę SACHS i takową będę wstawiał w piątek, niestety... czy ktoś, kto ma AHF/ASV może wypowiedzieć się w tym temacie i powiedzieć/napisać coś konstruktywnego :?: :?: :?: na fotkach są: koło zamachowe i tarcza sprzęgła. niech ktoś obeznany wypowie się czy ta część w środku tarczy sprzęgła powinna być wypukła czy płaska :?: patrząc z boku wystaje lekko ponad tarczę i może przez taką jej budowę nie mogę tego spasować.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
może ktoś pomoże odp na pytanie w sprawie strzegła http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46167
Komentarz
-
-
powiem/napiszę tak, wszyscy piszą o możliwości założenia sprzęgła od G60 do koła 1masowego, ale nikt nie napisał, że ma to być tylko i wyłącznie SACHS :!: :!: :!: mnie to "śledztwo" kosztowało trochę nerwów, czasu i kasy, ale mogę uznać się "expertem" w temacie zmiany na 1masę :wink: byłem dziś w InterCars-ie i porównałem "na żywo" oba zestawy sprzęgła, znaczy LUK i SACHS. o ile średnice i grubości tarcz są te same, to już grubość innych elementów lekko odbiega od siebie. środek tarczy LUK-a jest grubszy /pokazałem na zdjęciu powyżej/ i tu jest problem, ale jutro będę miał już SACHS-a i dalej do roboty... nie promuję tu żadnej firmy, ale takie "detale" powinny być już daaaawno rozkminione przez znawców tematu. kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i po "burzy mózgów" oraz porównaniu "na żywo" okazało się co jest grane. tak więc Panie i Panowie, problem rozwiązany. pomogli tak czy inaczej :arrow: elemenateur, artur gaska, radekgw i jeszcze prę osób nie związanych z forum.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Tony065, powiem taka ciekawostke, ze jak chcialem zmieniac sprzeglo u siebie to okazalo sie, ze Sachs 3000 332 001 nie pasuje do Vento. Pomimo, ze to ten sam silnik co w golfie, tak samo ulozony, i to ta sama buda auta a przynajmniej jej przod. Natomiast zestawy LUK`a (LUK 623 1089 00) byly zamienne miedzy soba. Roznica polegala w tym, ze LUK mial "uniwersalny" dodatkowy otwor w docisku, a sprzeglo Sachsa od golfa nie mialo i nie mozna bylo spasowac docisku do kola.
W oryginale na 1 montaz dawali rowniez LUK`a.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Witam
Jak potoczyła się sprawa sprzęgła czy wszystko bangla juz jak trzeba?
Zamieszczone przez Tony065powiem/napiszę tak, wszyscy piszą o możliwości założenia sprzęgła od G60 do koła 1masowego, ale nikt nie napisał, że ma to być tylko i wyłącznie SACHS :!: :!: :!: mnie to "śledztwo" kosztowało trochę nerwów, czasu i kasy, ale mogę uznać się "expertem" w temacie zmiany na 1masę :wink: byłem dziś w InterCars-ie i porównałem "na żywo" oba zestawy sprzęgła, znaczy LUK i SACHS. o ile średnice i grubości tarcz są te same, to już grubość innych elementów lekko odbiega od siebie. środek tarczy LUK-a jest grubszy /pokazałem na zdjęciu powyżej/ i tu jest problem, ale jutro będę miał już SACHS-a i dalej do roboty... nie promuję tu żadnej firmy, ale takie "detale" powinny być już daaaawno rozkminione przez znawców tematu. kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i po "burzy mózgów" oraz porównaniu "na żywo" okazało się co jest grane. tak więc Panie i Panowie, problem rozwiązany. pomogli tak czy inaczej :arrow: elemenateur, artur gaska, radekgw i jeszcze prę osób nie związanych z forum.
Komentarz
-
-
ufff. auto śmiga bardzo ładnie, siedziałem do 19-tej w warsztacie, ale poskładałem co trzeba. jak dam radę, to jutro dodam jeszcze 216-ki od Cowboya i na program
216-ki już hulają, ale nie miałem niestety kiedy sprawdzić ich prawdziwej "mocy". od warsztatu do domu 3km po mieście... :? po niedzieli będę miał kilka przejazdów po "gierkówce" to sprawdzę co to wszystko dało.
dzięki wymianie sprzęgła na 1masę nareszcie słyszę silnik i tylko silnik :szeroki_usmiech co do tych drgań itp to może i coś tam się telepie trochę inaczej niż na 2masie, ale mnie to nie przeszkadza, w końcu to "grzechotnik" i musi się telepać. nowe wtryski dzwonią jak cholera, ale jeszcze się nie ułożyły. nie wiem czy wyrobię się z przerobieniem IC, ale @ zrobię na pewno i to niedługo, jak na razie to w poniedziałek u lokalnego "tunera" zhamuję auto, zobaczę co tam jeszcze żyje z tych "kucyków"... :wink:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
No i jak tam wrażenia z jednomasa i wtrysków ? Co z tym dzwonieniem ? Przeszło ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
Komentarz